RASK LEVERING * VI FORVANDLER TEKSTILAVFALL TIL DESIGNPRODUKTER

Salgsbetingelser Smallmatters AS

Salgsbetingelsene gjelder for salg av alle varer fra Smallmatters AS, nettbutikk, og utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Salgsbetingelsene og annen informasjon på www.smallmatters.no er bare tilgjengelig på norsk.

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp kan disse lovene søkes opp på lovdata.no.

Parter:
'Selger' er: Smallmatters AS, Olav Aukrusts vei 44b, 0785 Oslo, registrert i Brønnøysund-registeret (www.brreg.no) med org.nr.: 920640249, telefon: 90162628, e-post: post@smallmatters.no, og blir i det følgende benevnt 'vi' eller 'oss'. 
Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt 'du', 'deg', 'din' eller 'ditt'.

Handle i nettbutikken:
Her har vi beskrevet kjøpsprosessen slik at du alltid kan føle deg trygg når du handler på nett.

  • Orienter deg om produktene
  • Velg ønsket produkt
  • Legg i handlekurv
  • Velg forsendelse og betalingsmåte
  • Kontroller og bekreft bestillingen, samt salgsbetingelsene
  • Motta ordrebekreftelse
  • Bestillings og avtaleprosess

Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg på e-postadressen du har oppgitt. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert i vårt datasystem. Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett.

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive/-trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt på vår nettside. Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

Priser
Alle priser er oppgitt i NOK og er inkludert merverdiavgift. Ordreoversikten vil inkludere alle utgifter forbundet med varen som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.

Betaling
Vi aksepterer Visa, MasterCard, Klarna og Vipps. 

Vi forbeholder oss retten til å kansellere bestillingen hvis reservasjon av beløpet ikke kan foretas fra oppgitt kort.

Når du betaler for varene med ditt kredittkort, blir ikke beløpet trukket med en gang. Vi foretar en reservasjon på ditt betalingsmiddel for å sikre at det finnes tilstrekkelig midler til å dekke kjøpesummen og fullføre transaksjonen. Først når vi sender varene fra lageret trekker vi beløpet som er reservert. Hvis reservasjonen ikke kan foretas, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen.

Levering
Vi har de fleste varer på lager, og dette gir normalt 5-10 dagers leveringstid. Når vi har mottatt din bestilling, vil den bli pakket og sendt i løpet av 2-5 dager. Varene blir sendt som postpakke, normalt er leveringstiden 2-7 dager. I ferie og høytider kan det være 5-7 dagers lengre leveringstid. Levering til utlandet blir sendt med posten, og kan ta opptil 14 dager. 

Det er ditt ansvar å sørge for at den adressen du oppgir ved bestilling er korrekt. Dersom varen er skadet ved levering må du gi oss tilbakemelding om dette snarest mulig og helst på ankomstdagen. Bruk helst e-post og beskriv skaden nøye. For uavhentede pakker eller brev som sendes i retur blir du belastet kr. 200 for kostnaden av frakt, returfrakt og administrasjon.

Frakt
Kunden betaler selv for frakten, fra kr 69,- Fraktmetode velges i nettbutikken. Vi sender med Mybox PostNord og pakke i postkassen. For forhandlere og andre kunder gjelder egne fraktavtaler.

Angrerett
14 dagers angrerett etter at du har mottatt varen du har bestilt i vår nettbutikk. Vi ønsker at prosessen rundt dette skal være så enkle som mulig for alle parter innenfor lovens bestemmelser. Derfor blir det pr epost sendt ut informasjon om angrerett og angrerettskjema sammen med din ordrebestilling.
Hvis du ønsker å returnere varen din, må du gi beskjed innen 14 dager fra du mottok varen, helst på mail: post@smallmatters.no. Angrefristen utløper 14 dager etter den dag du/dere får varene i fysisk besittelse. 

Kjøper/du må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene. Varene skal returneres i originalemballasjen, godt pakket inn og i god stand slik at varene ikke blir skadet under returen.

Du er avskåret fra å benytte angreretten hvis varen/varene er forringet eller skadet slik at de ikke kan leveres tilbake i «tilnærmet stand og mengde», og dette skyldes manglende hensyn eller uaktsomhet fra din side.
Alle returer skal sendes til Smallmatters AS, Olav Aukrusts vei 44b, 0785 Oslo.

Reklamasjon
Du bør, rett etter at du har mottatt produktet/produktene undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktet er skadet under transporten eller om produktet ellers har feil eller mangler. Hvis varen har mangel, må du så raskt som mulig, helst dagen du mottok produktet, melde dette til oss, slik at vi kan iverksette tiltak for å løse problemet. Send gjerne bilde av feilen/mangelen hvis dette er mulig.

Telefon: 90162628
E- post: post@smallmatters.no

Vi er tilgjengelig på telefon hver dag, hovedsakelig fra kl 08:00 -16.00, epost besvarer vi fortløpende. Det vil derfor være enklest for oss om du sender en epost.

All reklamasjon må godkjennes av oss, før en retur og reklamasjon kan utføres. Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen utover det som måtte være avtalte med Smallmatters AS betaler vi ikke for disse kostnadene. Regler om reklamasjon finnes i Forbrukerkjøpsloven.